برای مشاوره عالی درباره فارکس اینجا را ببینید
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

سرمایه گذاری در فارکس می تواند یک تلاش مضطرب و مخاطره آمیز باشد. این به دلیل ماهیت پر نوسان بازار به دلیل این واقعیت است که فعال ترین بازار جهان است و 24 ساعت شبانه روز کار می کند. با این حال، این بدان معنا نیست که کاهش ریسک و سود از آن غیرممکن است. این مقاله برخی از بهترین نکات در فارکس را به اشتراک می‌گذارد که می‌تواند به سرمایه‌گذاران در انجام این کار کمک کند.

یادداشت برداری کنید و از تجزیه و تحلیل برای ارزیابی موفقیت ها و شکست های خود استفاده کنید. هر معامله گر موفقی به شما خواهد گفت که با آموزش خود در مورد اینکه چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی که نشده است، چیزهای زیادی یاد گرفته است. یک دفتر خاطرات داشته باشید و همه اقدامات خود را به طور منظم بررسی کنید.

هنگامی که تجارت فارکس را شروع می کنید، هیچ جایگزینی برای درک کامل اصول تجارت وجود ندارد. بسیاری از مردم سعی می کنند فقط وارد معاملات فارکس شوند و این افراد معمولاً پیراهن خود را گم می کنند. بهتر است قبل از سرمایه گذاری قابل توجهی، آن را آهسته پیش ببرید و طناب ها را یاد بگیرید.
بیشتر بدانید :

شاخص فراکتال


اگر تازه وارد بازار معاملاتی شده اید، باید حساب خود را با یک سپرده اولیه کوچک شروع کنید. اگر بخواهید پول خود را از دست بدهید، این ضرر شما را به حداقل می رساند. به جای سپرده گذاری پول بیشتر، باید سعی کنید از طریق پولی که در ابتدا سرمایه گذاری کرده اید سود کسب کنید و سپس پول را در سرمایه گذاری های بعدی قرار دهید.

برای شروع یادگیری در مورد بازار فارکس و نحوه عملکرد آن، می تواند ایده خوبی باشد که با یک حساب آزمایشی شروع کنید. بسیاری از کارگزاران این موارد را به معامله گران تازه کار ارائه می دهند. شما می توانید یک دید کلی از بازار داشته باشید و بدون به خطر انداختن پس انداز زندگی خود یاد بگیرید که چگونه کار می کند.

به هیچ نکته یا شایعاتی که هنگام معامله در بازارهای ارز می شنوید وابسته نباشید. شما هرگز نمی دانید که چنین انعام واقعاً چه زمانی به دست می آید، و اگر از یک انعام خودی استفاده کنید، ممکن است با ضرر قابل توجهی روبرو شوید. به سادگی بازار را تماشا کنید تا ببینید آیا این شایعه قبل از پرداخت پول روی آن منتشر می شود یا خیر.
درباره استراتژی فارکس موفق بیشتر بدانید!
تجارت فارکس را در بازاری که به ندرت در مورد آن صحبت می شود شروع نکنید. اینها بازارهایی هستند که واقعاً مورد توجه عموم مردم نیستند.

نگاه کردن به تصویر بزرگ به ایجاد معاملات موفق فارکس کمک می کند. فقط به روندهای دقیقه به دقیقه نگاه نکنید. یک بازه زمانی بزرگتر را بررسی کنید. این نشانگر بهتری از کاری است که بازار انجام می دهد و مبنای بهتری برای معاملات خود به شما می دهد.

هنگامی که به دنبال یک شرکت کارگزاری معتبر فارکس هستید، یکی از ساده ترین و سریع ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که شهرت آنها را بررسی کنید. به دنبال شرکت هایی باشید که دفاتر قابل تأییدی دارند که بیش از یک شبه کار کرده اند. همچنین، به بررسی آنلاین این شرکت نگاه کنید. اگر می بینید که دیگران با دفتر مورد نظر شما برخوردهای ناعادلانه ای داشته اند، به احتمال زیاد می خواهید به دنبال شرکت دیگری باشید.

وقتی متوجه یک روند در فارکس شدید، بهتر است آن را دنبال کنید. افراد دیگری در حال کسب درآمد از این سهام هستند، پس چرا به جمع نپیوندید و همزمان مقداری پول به دست آورید؟ اگر سهامی برایشان درآمدزا نبود، افراد زیادی خرید و فروش نمی کردند.

درک نحوه خواندن نمودارها و تجزیه و تحلیل داده های مالی در فارکس می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد. اگر اعداد را درک نکنید، با دیدن یک معامله خوب متوجه نمی شوید. این بدان معناست که شما در نهایت شکست خواهید خورد، بنابراین مطمئن شوید که در حال مطالعه روی اعداد هستید.

برای پیدا کردن زمان مناسب برای سرمایه گذاری، هم به نرخ نقدی و هم به نرخ آتی توجه کنید. نرخ فوروارد ارزش معین یک ارز را در یک نقطه زمانی مشخص، صرف نظر از نرخ لحظه ای آن، نشان می دهد. نرخ نقطه ای نوسان فعلی را نشان می دهد و به شما امکان می دهد روند آینده را حدس بزنید.

این یک واقعیت ساده است که همه در فارکس ضرر خواهند کرد. هدف نهایی این است که بیشتر از باخت برنده شوید. بنابراین، انتخاب هایی که منجر به ضرر شما می شود را به طور کامل یادداشت کنید و مهمتر از همه، شرایط و روند بازار را درست قبل از ضرر خود بررسی کنید. آموزش تمرکز خود به این روش منجر به دستاوردهای بیشتر و بزرگتر می شود.

هر طرح فارکس خوب یک هدف مشخص دارد. زمانی که به هدف خود رسیدید، کار شما تمام شده است. در برابر هر وسوسه‌ای مقاومت کنید تا کمی بیشتر از موفقیت خود کنار بیایید. شما بدون برنامه کار می کنید هنگامی که هدف شما محقق شد و برنامه شما موفق شد، کار بعدی شما تعیین یک هدف جدید است. قبل از انجام معاملات بیشتر این کار را انجام دهید.

ریسک های بزرگ نکنید. سعی کنید ریسک های خود را به دو یا سه درصد از کل حساب معاملاتی خود محدود کنید. ممکن است متوجه شوید که 10 تا 15 معامله متوالی را از دست خواهید داد و اگر بیشتر از درصد کمی پول بانک کنید، حتی قبل از شروع بازی خود را از بازی خارج خواهید کرد.

زمانی که وارد تجارت فارکس می‌شوید، تعهد مالی خود را با ملایمت شروع کنید. می توانید با باز کردن یک حساب کوچک شروع کنید که مسئولیت شما را به حداقل می رساند. اگر شما یک مبتدی رتبه هستید، این ضروری است. اساسا، حساب کوچک باید به عنوان شهریه در اولین دوره تجارت فارکس شما در نظر گرفته شود.

روی معامله یک یا دو جفت ارز تمرکز کنید. پیگیری نوسانات روزانه و ساعتی آنها و تنظیم روندها آسان تر است. به زودی دامنه و سطح نوسان آنها را در طول هفته یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کند معامله خود را زمان بندی کنید. دنبال کردن چندین جفت فارکس زمان بر است و نسبت به دنبال کردن یک یا دو جفت موثرتر است.

اشتباهی که معمولاً در میان مبتدیان هنگام معامله در بازار ارز مرتکب می شود این است که معامله گران سعی می کنند بالا و پایین را به جیب بزنند. مشخص کردن بالا و پایین در بازار یک کار دشوار و بسیار خطرناک است. صبر کنید تا بالا و پایین با اقدام قیمت مشخص شود، نه با حدس زدن تصادفی.

سرمایه گذاری به طور کلی، و به ویژه سرمایه گذاری در فارکس، دارای ریسک های ذاتی است. با این حال، همانطور که این مقاله نشان داده است، قطعا راه هایی برای کاهش موثر این خطر وجود دارد. با دانش و استراتژی مناسب، سرمایه گذاری در بازار فارکس می تواند به طور مداوم سودآور باشد. داشتن یک پایه مستحکم مبتنی بر دانش و استراتژی نیز باعث می شود سرمایه گذار مطمئن تری باشد.

برای آشنایی بیشتر با 5 نکته مفید برای تجارت فارکس کلیک کنید:

https://www.motilaloswal.com/blog-details/5-useful-tips-for-forex-trading/20588





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: